24 tunni paast – puhastame organismi jääk- ja mürkainetest



mossu

Paastumine on arvatavasti üks vanimaid organismi puhastamise viise, mis on olnud au sees ka vanadel eestlastel, kui me natukene lähemalt rahvakalendrit uurime.

Paastumine ei ole kindlasti nälgimine, vaid periood, mille jooksul me anname oma kehale puhkust ja laseme sellel teha väikese omamoodi taaskäivitamise.

Paastu ajal eralduvavad kehast mürkained ja jäägid ning tekib värskem ja selgem tunne. Täiesti uus energia koos värske jumega.

Paastumise ajal põletab Sinu keha ära kõigepealt nn ladestunud ained, mid keha pole täielikult omastanud või mis rakkudesse ladestunult häirivad ainevahetust.

See ei ole ainult füüsiline, vaid ka vaimne puhastus.

Ma ei ole kunagi teinud pikemat (üle 48 tunnist paastu), aga 24 tunniseid paaste proovin 2-3 tk iga kuu küll teha. Ideaalis võiks iga nädal ühe 24 tunnise paastu teha, aga pole veel jõudnud seda harjumust kinnistada.

Väga paljud (eriti mehed) kardavad ja usuvad, et paastu ajal kaotame me kiirelt kohe lihasmassis, kuid 24 tunnise paastu korral ei pea see üldse paika.

Studies performed at Cornell University show when a person fasts for 24 hours the body doesn’t lose any protein- only fat. Bodybuilders who fast one day a week actually gain more muscle mass faster because the body is cleaner and more efficient.

Ehk, kui Sulle meeldib jõusaalis rauda tõsta ja oled mures oma biitsepsi kadumise pärast, siis selleks puudub igasugune alus.

Kuidas alustada 24 tunnise paastuga?
-Vali kõigepealt sobiv päev. Raske on paastuda, kui tead, et lähed õhtul külla ja suure tõenäosusega pakutakse head õhtusööki. Samuti on soovitav paastuda “rahulikumal” päeval, kui ei ole ees palju füüsilist tööd või pingelisi “olukordi”.
-Minu jaoks töötab väga hästi, kui alustan paastuga peale hommikusööki ja järgmine söögikord on 24 tunni pärast kerge hommikuse smuuti näol. Olen proovinud ka peale õhtusööki algust teha, kuid isiklikult tundub hommikune alustamine paremini sobivat.
-Paastu ajal ära unusta vedeliku tarbimist. Soovitavalt vesi koos sidruni/laimiga ja/või puhastavad teed ilma suhkru/meeta. Värskelt pressitud mahlasid soovitatakse ka ja väga populaarsed on mitme nädalased ainult värske mahla paastud. Samas 24 tunnise paastu korral ma soovitaks pigem vee ja tee peale jääda.

Paastu ajal on Sul kindlasti sadu ahvatlusi. Puuvilja korv laual, koridoris naabrite köögist tulnud õhtusöögi lõhnad või mõne pereliikme eine, mis tundub just nüüd eriti hea. See kõik on Sinu peas lihtsalt. Lase nendel mõtetel oma teed minna ja võta parem üks sidrunivesi.

Paastu ajal on ka väga hea teha sisekaemust, sest koos muudatustega kehas võivad kerkida üles väga erinevad emotsioonid ja mõtted.

Minul on alati paastu ajal väga rahulik ja sügav uni ning hommikul mõnus värske ja puhas tunne.

Turvalist teekonda!



Kirjutas: - 22.04.2014






Lisa kommentaar (Sinu email ei jää teistele näha):


Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*





Ole esimene, kes kuuleb uutest toodetest, retseptidest ja blogipostitustest

Liitu uudiskirjaga: